Általában nem szoktunk ilyen kis színesekkel foglalkozni, de ez túl szép, hogy csak úgy elmenjünk mellette, főleg, hogy a poén mellett még valamelyest tanulságos is. Duncan Jones, a Hold és a Forráskód rendezője, aki jelenleg a jövőre érkező Warcraft-film utómunkálatain dolgozik, bevitt egy ütést twitteren azon direktoroknak, akik még mindig ragaszkodnak a filmre forgatáshoz (ld. Tarantino, Spielberg)a digitális technológia kebelre ölelélése (ld. Fincher, Soderbergh) helyett. Lo and behold:
Rian Johnson, a Brick és a Looper rendezője, aki nemsokára nekilát az egyelőre cím nélküli Star Wars: Episode VIII (35 mm-es filmre való) forgatásának, csöppet zokon vette a dolgot, és visszaütött:
Aucs. A dolog innen kezdett eszkalálódni:
Jones azzal visz be jobbegyenest, hogy Johnson bizonyára Az ébredő Erő forgatásán fel nem használt nyersanyagmaradékkal dolgozik, mire a visszakezes balhorog udvariasan (nem) megérdeklődi, hogy a digitális technológia mellett kardoskodó Jones melyik iPhone-nal vette fel grandiózus fantasy-eposzát. Eddig tartott a meccs kesztyűs (filmezési módszerekre vonatkozó) része, a következő ütések már csupasz ököllel mentek.
Az igazán gyönyörű pofozkodás akkor kezdődött, amikor kölcsönösen nekimentek annak a franchise-nak, amelyben a másik épp dolgozik:
Úúúú, bébi! Johnson a padlón, Johnson a padlón! Ezután a legtöbben ott is maradtak volna, várva, hogy kiszámolják őket, de Johnsont nem ilyen fából faragták!
Hohohó, most Jones fogott padlót. Peter Jackson szerencsére nem ült a nézőtéren, különben ebben a pillanatban nuncsakukkal a kezében vetődött volna a ringbe.
A folytatásban Jones egy jobbhoroggal adja ellenfele tudtára, hogy majd szomorúan nézhetik a könyvelői, ahogy a Star Warsból befolyó pénz elvándorol mellettük Lucas felé (nem biztos, hogy kellően tisztában van az SW/Lucasfilm eladásának körülményeivel - vagy csak nem érdekli), mire Johnson arra céloz, hogy a kutyát nem fogják érdekelni a warcraftos ork játékok és bábuk – Jones ezelől ügyesen kitér "egy peche van, mert az EPVIII idejére már mindenki rég összevásárolta magának a plasztik szarjait" mozdulattal. Még van egy kis adok-kapok franchise-rabszolgaságról meg arról, hogy a Warcraft 8 majd valószínűleg egy rosszfiúk által üldözött hercegnőről szól, akinek egy vonakodó hős és a droidjai sietnek a segítségére.
A végén persze rájöttek, hogy a barátság a legfontosabb (alternatív teória: leszóltak nekik a Universaltól és a Disney-től, hogy "fogjatok nyilvánosan kezet, vagy baj lesz"), úgyhogy minden frankó.
A dolog igazi pikantériája természetesen az, hogy Jones és Johnson is független, kis költségvetésű filmmel kezdték a pályafutásukat, kreativitásukat kiélve, azzal nevet szerezve, most pedig egy-egy több százmilliós hollywoodi franchise-zal bedarálódtak a rendszerbe, ahol legfeljebb a régi szabadságuk és függetlenségük töredéke maradhatott meg nekik. Bármilyen frankó érzés is lehet mondjuk Star Warst vagy Warcraftot csinálni, ez egy kicsit azért fájhat - és hát gyönyörű, hogy kölcsönösen ennek a „szakmai fejlődésnek” a tényével basztatják egymást mint a független filmkészítés egykori fenegyerekei.