Elnyomók kora
Nagyon izgalmas dolgok zajlanak az Obsidian Entertainment háza táján: egy teljesen új izometrikus nézetű klasszikus szerepjátékot fejlesztenek, á la Baldur’s Gate és Pillars of Eternity. A címe röviden és hatásosan kifejezi a lényeget: Tyranny. Bizony, a játékban a gonosz Overlord, Kyros legyőzte a jót, és vasmarokkal, igazi türannoszként uralkodik az egész világ felett. Mi mint játékosok, az egyik bennfentes tisztjét alakítjuk, akinek végrehajtóként kell beilleszkednie a háború tépázta új világrendbe, úton-útfélen érintkezve a leigázottakkal, akik mind máshogy viszonyulnak majd hozzánk - ki félve, ki utálattal szól majd a játékos karakterhez, mások behízelgően, esetleg ellenségesen. Nagyon érdekesnek ígérkezik a Tyranny - remélhetőleg teljesül az Obsidian célja, és emlékezetes szerepjátékot tesznek le az asztalra. Mi mindenesetre szurkolunk nekik.
Hogy telik az idő
A héten aranyba ment az Uncharted 4: A Thief’s End, ennek örömére pedig jöjjön egy fejlesztői videó magáról a főhősről, Nathan Drake-ről. A nyilatkozó készítők és színészek mellett láthatjuk, milyen változáson ment keresztül a játék, illetve maga a karakter az elmúlt években, mire próbáltak koncentrálni az új epizód kapcsán. A játék május 10-én jelenik meg, így addig épp kapóra jött hiánypótlás gyanánt.
Élve vagy halva
Május 24. sincs messze, már ami a Total War: Warhammer megjelenését illeti. Akit esetleg nem győzött meg az előrendeléshez adott DLC (amiben a Káosz Harcosok szerepelnek), azt a Creative Assembly igyekszik tovább győzködni, méghozzá a Vámpír Fejedelemségek felvonultatásával. Carsteinék már elég régóta tépázzák a Birodalom egységét, nosza, most majd a játékosok megmutathatják, hogyan kell Karl Franzot jól elküldeni a francba.
Újabb plasztikai műtét
Tavaly játékos körökben az egyik legfelkapottabb hírnek számított, amikor a Nightdive Studios megvásárolta a System Shock jogait, majd kiadta az eredeti játék feltupírozott, mai rendszerekhez igazított Enhanced Edition verzióját. Ugyanakkor bejelentették, hogy a kultjáték megalkotóit, a néhai Looking Glass Studio szakijait kérték fel, ugyan segítsenek már be egy harmadik epizód összehozásába, amire ők Warren Spector fődizájner vezetésével rábólintottak. Persze amit ki lehet hozni az üzletből, azt igyekeznek is kihozni, így a System Shock első részének készül egy Remastered változata is, amit az alapoktól építenek újra, ezúttal Unity motorra. A lényeg marad ugyanaz, de a grafika, a felület, és minden egyéb a modern elvárásoknak fog megfelelni. A projekt életben van, ezt bizonyítja az alábbi össze-vissza vágott videócska, amelyben játékbeli jelenetek során csodálkozhatunk rá a Citadel állomásra.
Közelg a végzet
Újabb hét, újabb Doom videó. Ezúttal a multiplayer pályák kerültek fókuszba, hiszen a hónap végén a zárt bétateszt alkalmával mégiscsak a marsi UAC különböző területei lesznek ember- és démonvértől iszamosak, akkor meg hadd kapjon a nép egy kis ízelítőt, mi vár rá nemsokára. A fejlesztők elmondása szerint minden pályán lesz valami egyedi, ami megkülönbözteti a többitől, például felvehető tárgyak, amik nagy előnyt adhatnak az adott félnek, illetve speciális terepakadályok, mint láva, szakadékok, tüzek és radioaktív anyagok. A pályák a gyors és brutális játékot segítik elő, minimális számú rejtekhellyel és kempingponttal, mert az új Doom pörögni fog, mint a búgócsiga. Meglátjuk.
Jönnek a virtuális színészek
A Heavenly Swordot és a DmC-t fejlesztő Ninja Theory csapata nem aprózta el, a Hellblade nevű készülő játékukhoz mindent bevetettek, hogy a főszereplő igazán élethű lehessen. Az ok rendkívül egyszerű: a kelta leányzó az őt ért szörnyűségek miatt alapos tudathasadásban szenved, ez pedig alapvetően határozza meg a játékmenetet (látomások, hangok, érzékcsalódások). Az élmény átadásához egy színésznőt, illetve a technika vívmányait vonták be: különböző tech-csapatok fejlesztéseinek köszönhetően Melina Juergens arcjátéka élőben, azonnal megjelenik a virtuális térben, így téve hatékonyabbá a nem mindennapi játék elkészítését. Az alábbi videókban ennek folyamatát és eredményét csodálhatjuk meg, nem semmi, hol tartunk. A Hellblade a Senua’s Sacrifice alcímmel jelenik majd meg.
A GDC-ről jelentjük
És ha már az előző hírben szóba jött a technológiai előrelépés, akkor nem hagyhattuk ki az idei Game Developers Conference-en bemutatott technológia demókat és portfóliókat sem. A játékfejlesztői konferencián dizájnerek, programozók, művészek, üzletemberek, marketingesek, hangmérnökök és a játékvilág szakmai nagyjai gyűlnek össze, hogy tanuljanak egymástól és inspirálják a másikat (a technológiai péniszméricskélésről nem is szólva). Ennek keretében készültek az alábbi rövidfilmek is, az elsőben az Unreal 4-es motorjának képességeit vehetjük szemügyre, míg a másodikban a Unity motor által készített áll-leejtő kisfilm első részét, az Adamet tekinthetjük meg.
És ha még tovább szeretnénk kényeztetni a szemünket, akkor a fenti két motorral meghajtott játékokból is készült egy-egy hangulatos válogatás, erre tessék: