Resident Evil 7: Beginning Hour – Vérfagyasztó feladvány az egész világnak

(Spoileres)

A Capcom nem csak lenyúlta a Konaminak a P.T.-n dolgozó stábját és ötletét (jó, a lenyúlta túlzás, végső soron a Konami baszta el a dolgot), de az egész jelenséget köbre emelte, ami által nem csak az E3-at hackelte meg, de úgy nagyjából a teljes videojátékos közösséget.

Az E3 Sony konferencián bemutatott Resident Evil 7 előzetes ugyanis egy játszható teaserből származik, egy olyan demószerűségből, amely nem feltétlen kapcsolódik szorosan a végleges programhoz, de mégis egyfajta bevezetést jelent hozzá. Vagy akár ennél is többet. Pontosabb kijelentést ez ügyben pillanatnyilag nem lehet tenni, hiszen a Capcom eléggé homályos célozgatásokat lő csak el netszerte (és közben nyilván elégedetten röhögnek a markukba, hogy mindenki a játékukkal van elfoglalva).

Komoly fejtörést okoznak az itt látható hölgyek is.

Hasonló teasert először a Konami dobott ki az azóta törölt Silent Hillshez. Utóbbi játékon az a Hideo Kojima dolgozott, aki híres a figyelemfelkeltő, nem matolcsys értelemben vett unortodox reklámmegoldásairól (is). A P.T. elnevezésű horrorról először azt sem lehetett tudni, hogy micsoda. Csak bejelentették az akkori Sony konferencián a többi játékkal együtt, és rögtön felkerült ingyenesen a Playstation Store-ra.

A cucc hihetetlenre sikeredett. Olyan megoldásokkal élt, amelyek egyből bedurrantották a motort a kreativitás országútja mellett a sárga angyalra várakozó, lerohadt horror műfajban. Kojima rájött arra, hogy a számítási kapacitás növekedése nem csak magasabb felbontást tesz lehetővé, de ezzel együtt új formanyelvet követel meg. Ez egy új jelenség a művészetek világában, hiszen amíg a mozi esetében a jelentősebb technikai mérföldköveknek tekinthető hangosfilm, színes film, illetve a számítógépes effektek egy évszázad leforgása alatt jelentek meg, addig a videojátékok szélsebesen jutottak el a Pongtól a Dark Soulsig. Ezt az őrült iramot pedig tényleg csak nagyon kevés ötletgazda tudja tartani.

A baltát nem csak megszerezni nehéz, de ki tudja, mire lehet használni.

A P.T. pedig a műfaj még ha nem is előzménymentes (a szobából kijutós játékok juthatnak az eszünkbe többek között), de zseniálisan összeválogatott, új eszköztárából adott egy nagykanálnyi kóstolót. Miután pedig sikerült a játékot végigvinni, kiderült a nagy titok: ez egy bevezető volt az önmagát egy ideje már reménytelenül kereső, új Silent Hill felvonáshoz. Emlékezetesebb bejelentés, mintha csak kinyomtak volna róla egy videót. Ráadásul határozott állásfoglalás is, bizonyíték arra, hogy az azóta sajnos törölt Silent Hillst fejlesztő Kojima-Guillermo del Toro páros nagyon tudta, hogy mit csinál.

A Capcom a jelek szerint tisztában van vele, hogy egyszer volt Budán kutyavásár. A Resident Evil 7 teaserre ennek megfelelően nem titkolja, hogy melyik játékhoz kapcsolódik. De nagyjából háromszor olyan nehéz és rejtélyes, mint a P.T. (amúgy Playable Teaser a betűszó feloldása) volt. A végleges Resident Evil nyilván nem ilyen lesz, hiszen ami működik egy szűk helyszínen, egy rövid kedvcsinálóban, az nem visz el egy több estés horrort a hátán. Viszont a Beginning Hour nem is egyszerűen játék, sőt nem is a régi értelemben vett demó, amely a program lehetőségeit akarja bemutatni. Nyilván villant valamit a hangulatból, és abból, hogy a sorozat nagyjából merrefelé tekeri a kormányt, de ezzel együtt reklám is, illetve a közösségi média olyan mértékű kipörgetése, hogy Donald Trump sírva könyörög a receptért.

Felvegyem, ne vegyem fel?

A Beginning Hour úgy kezdődik, hogy magunkhoz térünk egy elhagyatott házban. Feladatunk egyszerű: ki kell jutni (ez még a cikk írásakor senkinek sem sikerült a világon, pedig a cucc már bő egy napja letölthető). Tárgyakat használhatunk, nyomokat találhatunk, apró, bizarr fejtörőket oldunk meg. Közben egy videokazetta segítségével egy másik idősíkba (dimenzióba?) kerülünk, és az ottani ténykedésünk kihat a „valóságra” is.

A helyszín úgy fest, mint a texasi láncfűrészesék vityillója közvetlenül azután, hogy a Kör Samarája beházasodott a családba. Több nyom alapján valószínűsíthető, hogy Louisiana államban járunk A helyszín immár biztos, a Capcom hivatalosan is megerősítette Louisianát, és azt is, hogy a végleges címben is marad a saját szemszög. Lényegében tehát egy rozsdás-redvás-redneck kísértetsztorit kapunk.

Az emlékek jelentik a megoldást?

Több kérdés is felmerül. Például hogy ugyanazt a karaktert irányítjuk-e a kazettán, akit a házban? Sok tárgy és környezeti elem felhasználási lehetősége sem világos. Ráadásul a játék tele van a korábbi Resident Evilekre tett utalással, ilyen például a pianínó vagy a padláson talált fénykép az Umbrella Co. logóját viselő helikopterről. Utóbbiak közül még egyiknek sem tisztázott a jelentősége. A hetes szám pedig nem meglepő módon fontos visszatérő elem.

Hihetetlen, hogy Twitchen, Youtube-on és mindenféle fórumon mennyien próbálják nemre, bőrszínre, vallásra, származásra tekintet nélkül kitalálni, hogy mit kell csinálni a játékbaba ujjával, vagy hogyan kell kinyitni az egyik ajtót. Annyi biztos, hogy aki rájön, miként léphetünk ki anélkül a házból, hogy a „Family Man” jól pofán vágna (már ha ez egyáltalán lehetséges, és nem csak a Capcom trollkodik egy héthatárra szólót), azt egy világ fogja ünnepelni. A teasert egyébként egy PS4, valamint PS Plus előfizetés birtokában bárki ingyen letöltheti.



Kövess minket Facebookon és Twitteren!

Üzenj a szerkesztőségnek

Uralkodj magadon!
A Geekz kommentszabályzata: Csak témába vágó kommenteket várunk! A politikai tartalmú, sértő, személyeskedő és trollkodó, illetve a témához nem kapcsolódó hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül töröljük! A többszörös szabályszegőket bannoljuk a Geekzről/444-ről!