A szuperhősfilmek rajongóinak régi gumicsontja, hogy Pókember, akinek filmes jogait a Marvel a ’90-es években, a csőd árnyékában adta el a Sonynak, visszatérjen eredeti tulajdonosához, és kivegye a részét a Bosszúállók mozis kalandjaiból – ahogy azt a képregényekben is teszi. Az utóbbi hónapokban felröppentek pletykák arról, ahogy a Sony és a Marvel között tárgyalások folytak az ügyben, de ezek sosem nyertek megerősítést.
Most viszont, a Sony durva meghekkelése nyomán egymás után kerülnek nyilvánosságra a stúdió belső levelezései és dokumentumai, és a Wall Street Journal kiszúrt egy hosszú e-mailes diskurzust a Sony és a Marvel fejesei (tehát nem csak holmi stúdiógyalogosok) között, amiben egy lehetséges Bosszúállók-Pókember crossoverről volt szó. A Marvel azt akarta elérni, hogy a hálószövő felbukkanjon a 2016-ra tervezett, harmadik Amerika Kapitányban (Captain America: Civil War).
A film Mark Millar itthon is kiadott, Polgárháború (Civil War) című képregényét veszi alapul, amelyben a szuperhőstársadalom két részre szakad, és egymás torkának esik – a sztoriban Pókember először az egyik (Vasember vezette) oldalra áll, és felfedi titkos identitását a világ előtt, majd pedig átáll a másik (Amerika Kapitány vezette) oldalra, szóval elég prominens szerepe van benne.
Ráadásul olyan tárgyalások is folytak, amelyek szerint az új Pókember-filmtrilógiát a Marvel készítette volna el, a háta mögött a kreatív kontrollt megtartó, a marketingről és a forgalmazásról gondoskodó Sonyval. A tárgyalások azonban kútba estek, úgyhogy Pókember továbbra is kimarad a Marvel filmes univerzumából.
Ez annak fényében különösen érdekes, hogy miután a Sony idei Pókember-filmje semmilyen szinten nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a stúdió láthatóan nem tud mit kezdeni a franchise-zal. A harmadik részt eltolták 2016-ról 2018-ra, helyette Sinister Six spin-offot, női pókemberes filmet (Fekete Macska?), esetleg Venomot akarnak (nem is beszélve néhány teljesen őrült pletykáról, mint a külön film May nénivel), de a már előkészületi fázisban lévő Sinister Sixet leszámítva ezek mindegyike bizonytalan még.
A Sonynál a hekkelés miatt egyébként is őrült nagy a káosz, és közben a fél internet rajtuk röhög a kiszivárgott dokumentumokat látva: a saját filmjeik minőségével elégedetlen, a kreativitás komplett hiányát felemlegető alkalmazottaktól (Adam Sandler neve elég sokszor előkerül) a röhejes PowerPoint prezentációikon át a fejeseknek a tervezett új Steve Jobs-filmmel és a Cleopatrával kapcsolatos, Angelina Jolie-t gyalázó, igen csúnya belharcáig van itt minden. (És olyasmikről, mint jelszavak, fizetési/alkalmazotti listák, bankkártyás adatok stb. stb. még nem is beszéltünk.)
Mindehhez képest a pókemberes hír lófütyi, de ugye ebből szintén az amúgy is szar szituációban lévő Sony jön ki rosszul. Mert úgy tűnik belőle, hogy a Marvel a jó fej stúdió, ami nyit az együttműködés felé, hogy „megajándékozza” a rajongókat egy rég áhított Bosszúállók-Pókember crossoverrel (magát meg persze újabb milliárdokkal), a Sony ellenben a geekek boldogulásának útjában álló, csak a saját pecsenyéjét sütögető seggfejek gyülekezete.
Nem lennék most a Sony PR-osa.
PS: Egyébként a linkelt dokumentumokban rengeteg érdekesség van a hollywoodi stúdiók belső működéseiről, az ott dolgozók egotripjeiről, baromságairól, elképesztő gondolkodásmódjáról, ami persze csak azt jelenti, hogy ismét bebizonyosodott: az Entourage-nak kurvára igaza volt.