My life for Aiur!
Közeleg a november és vele a StarCraft 2-trilógiát lezáró fejezet, a Protossokra fókuszáló Legacy of the Void. A hype a múltkori cinematic trailerrel indult be, a héten pedig egy, a sztorit feltáró animációval folytatódik. A Reclamation alcímű rövidfilmben visszatekintünk a Protoss faj történelmére és hányattatásaira, egyben ízelítőt kapunk belőle, mi előzi meg a szülőbolygójuk, Aiur visszafoglalását. Attól függetlenül, hogy nem renderelt animációt kapunk, garantált a Blizzard minőség.
Visszatér a Klasszikus
A nagy K nem csak azért áll a címben, mert a BattleTech akkora klasszikus - kétségkívül az -, hanem mert a széria Classic jelzővel illetett verziójáról lesz szó. A Classic BattleTech a figurás stratégiai (igazság szerint taktikai) mechás játék legjobb és esszenciális iterációja, úgyhogy örülés van, méghozzá duplán, mert végre lehet támogatni a Shadowrunt feltámasztó Harebrained Schemes BattleTeches projektjét. Ráadásul a srácok nem csak valami alfa verziót tolnak az arcunkba, hanem egy már majdnem kész progit. Persze van még mit belevarázsolni, úgyhogy ha támogatni szeretnéd a BattleTechet, akkor erre tessék.
Amiből kispórolták a Gyűrűk Urát
Létezik egy nagyon jó kétszemélyes társasjáték, ami egyszerűsége dacára elég összetett ahhoz, hogy sokak örök kedvencévé váljon. Tervezője a Dizájner Gigász Reiner Knizia, a játék címe pedig Lord of the Rings: The Confrontation. Már ennyiből is lerí, hogy Középfölde témájú cuccal van dolgunk, de Knizia neve garanciát jelent a minőségre, és ez alaposan meglátszik a társason, aminek a napokban jelent meg a videojáték változata, Reiner Knizia’s The Confrontation címmel. Bizony, a tolkieni jogok megvásárlását kispórolták a mai szemmel kissé puritán kinézetű programból, pedig a név, ahogy az eredetinél is tette, óriásit lendített volna a sikerén. Az egyelőre csak PC-re elérhető gémet rövidesen követik a mobilportok is, addig nézzük, mit sikerült összerakni az Offworld Games-nek.
Egyedül az űrhajón, sokadszorra
A sci-fi horrorok jelentős hányada játszódik egy űrben sodrodó hajón, ahol a mélyálomból ébredve sötét folyosókon bolyongva próbáljuk kideríteni, mi a franc történt, és miért támadnak meg mindenféle rémségek. A Camel 101 fejlesztőinek új játékában, a Syndrome-ban pontosan ez lesz az alapfelállás, és annak ellenére, hogy ezerszer lerágott csontra igyekeznek húst növeszteni, a hangulatkeltő videójuk egész jóra sikerült. A klausztrofób, paranoid atmoszféra nagyszerűen átjön ebből a pár percből is, úgyhogy semmi más dolguk nincs a továbbiakban, mint Bioshock szintre hozni a sztorit, és elégedettek leszünk.
Figurák nélkül is van élet
Az utóbbi egy-két évben a kickstarteres és egyéb kiadói trendeket elnézve a műanyag figurák kidolgozottsága és ezzel együtt elterjedése ugrásszerűen megnőtt. Esztétikai szempontból ez nagyon jó, viszont a pénztárcánk annyira már nem örül neki. A Fantasy Flight Games és a Games Workshop megállapodása szerint a warhammeres cuccok kiadásának része, hogy az FFG az eredeti miniatúrás játékokon kívül nyugodtan garázdálkodhat. Így sajnos a Warhammer Quest táblás verziója kezdetektől szóba sem jöhetett, a problémát azonban a derék jenkik egy huszáros vágással megoldottak: minik és labirintus helyett kártyákkal valósítják meg a dungeon crawlingot. A Vérfocinál már láttunk hasonlóan elmés (és remekül sikerült) megvalósítást, úgyhogy teli pénztárcával és szép reményekkel várjuk a Warhammer Quest: The Adventure Card Game-et.
Így kell reklámot készíteni
A váratlan sikert aratott Dying Light kiegészítőjéhez, a The Followinghoz rittyentettek a Techlandes srácok egy jópofa videót. Az autóreklámok eleganciára, férfias jellegre koncentráló stílusát emelték át a játékukban majdan szereplő homokfutó járgány bemutatásához, az eredmény pedig ötcsillagos lett. A Több Jópofa Reklámot A Játékiparba Alapítvány támogatásával bemutatjuk a Silas Motor legújabb modelljét.
Új magyar fejlesztés!
Mindig öröm arról hallani, amikor honfitársaink vágják bele a fejszéjüket a nemzetközi porond egy nagy fájába, pláne, ha egy ex-kolléga projektjéről van szó. Az 576-ot is megjárt Theodore Reiker Prior Games nevezetű csapatával egy olyan videojáték létrehozásához indított Kickstarter-kampányt, ami félig a Rómeó és Júliát, félig a Fireflyt tekinti forrásának. A Verona sztorija szerint a Föld megindult a Nap felé, így mindenki menekülőre fogja a bolygóról, ám mivel a bőröndbe nem fér be minden, a gazdagok úgynevezett extractoroknak nevezett semmirekellőket alkalmaznak földi értékeik kimentéséhez - és értékek alatt itt a Kínai Nagy Falat vagy a Szabadság-szobrot kell érteni. A játék főszereplője egy amolyan Reynolds kapitány-féle kópé, aki összeakasztja a bajszát egy karakán hölgyeménnyel, aki éppenséggel az evakuációért felel. A Verona nem átall közéleti problémákat is górcső alá venni (menekültek kérdése például), viszont epizodikusan jelenne meg. A srácok 375.000 dollárt kérnek, ami húzós, de mutatnak annyit, ami alapján eldöntheted, kell-e ez neked. A támogatásért erre kattints, a bemutatkozó videót meg itt leled alant.
A királyért
Újabb kickstarteres reménységre hívjuk fel a figyelmeteket. A For The King című videojáték az Armellóhoz hasonlóan a társasok világát szeretné a monitorokra varázsolni, ám a hasonlóság ennyiben ki is merül közöttük. A For The King szólóban és csapatban is játszható roguelike szerepjáték, amiben a harc körökre osztott rendszerben zajlik, a hangsúly pedig a felfedezésen és a király meggyilkolása mögötti rejtély kiderítésén van. A buci, rajzfilmszerű grafika egyedi hangulatot ad a hexákból álló játéktérnek, és az ígéretek szerint mély, szerteágazó tartalmat kapunk csupán 12 dollárért. Támogatni itt lehet, bemutatkozó videó egy sorral lejjebb.
Ezek a zöldek...
A Guild Wars első része furcsa szerzet volt anno. A fizetős MMO-kra kínált alternatíva ugyan nem vált akkora sikerré, mint a World of Warcraft, de kevéssel maradt csak el mögötte. A második részhez hamarosan érkező kieg kapcsán a fejlesztő ArenaNet egy pofás videóval szeretné felhívni a figyelmünket a játékra, amit mi nem vagyunk restek és idebiggyesztünk a hírcsokorba, hogy más is megcsodálhassa milyen a természet haragja.
Ilyen is rég volt
A második világháború egy időben népszerűbb téma volt, mint a zombik, így napjainkban már egész ritka, hogy ilyen tematikájú játék jelenjen meg (na jó, annyira azért nem ritka). A tavalyi évben egy könnyed, de nagyszerű taktikai társas jelentette ezt az alkalmat, mégpedig a Heroes of Normandie. Egy ideje már tudtuk, hogy készül belőle a PC-s verzió, így nem okozott nagy meglepetést, amikor a héten szépen csendben felkerült a Steam kínálatába. Lesz majd tabletekre is, de az valamikor jövőre esedékes. Itt a launch trailer, ami kevesebb, mint másfél percben tökéletesen bemutatja, miről szól a játék.