The Surge 2 - Gyönyörű mészárszék-rendszer

Az első The Surge még csak szárnypróbálgatás volt, a Deck 13 elnevezésű német fejlesztőcsapat meglepően és túlzottan magabiztos játéka, amellyel egyrészt az un. soulslike műfajban (mert mára műfajjá lett) akartak nagyot dobni, másrészt pedig korábbi, szintén soulslike stílusú középszerük, a The Lord of the Fallens emlékét próbálták mindenki fejéből kitörölni.

Az első The Surge, fejlesztői nemzeti karakterét magára öltve mérnöki asztalosan németes volt, egy kicentizett játék, átgondolt, ám kevéssé fantáziadús, akciódús, mégsem szárnyaló. Egy vizuálisan lehangoló scifi világ lopott mechanizmusokkal operáló akció-darálója, mely nem katarzissal ajándékoz meg, hanem a “na ez is megvolt” csömörével.

A folytatás, az e helyütt tárgyalt The Surge 2 viszont idén - eddig - a kedvenc játékom. Valószínűleg az is marad, annak alapján, amit a Death Strandingről hallok… Na jó, a Fallen Order még talán lekörözheti.

A The Surge 2 fogja elődjének szürke vizualitással megvert, futurista autóbontókra alapozó világépítését, és bevágja az aprítóba. Boldogan veti bele magát a B-filmes science fiction filmek szórakoztató kliséi közé, figuráit és a környezetet is innen hozza, és e köré épít egy különösebb meglepetéseket nem tartogató, de nagyon élvezetes sztorit, amely ráadásul - újra csak: az elődtől eltérően - egy percre sem veszi komolyan magát. Az antiutópiára építő szatírája primitív ugyan, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vicces.

A The Surge 2 leveldesignja szenzációs, néha még a Miyazaki-féle Souls-poklokon is túltesz. Annyi visszacsatolás, shortcut, rejtett járat és felderítendő ösvény van benne, hogy már az egyes pályák feltérképezése is megéri a vételárat (nem reklám, istókuccse). A helyszínek - egy szupermodern börtön, egy romos nagyváros, majd… de nem lövöm le a poénokat - kialakítása számomra a Souls-játékok legfontosabb elemét, a veszélyes környezet felderítését akkora elánnal gerjeszti, amekkorával a Bloodborne (mestermű) óta nem találkoztam. Bizony, a The Surge 2-t jobban élveztem, mint a Dark Souls III-at vagy akár a Sekirót.

Amely élvezetet legnagyobb lendülettel a The Surge 2 harcrendszere emeli magasba. Újra csak a Bloodborne-t kell megidéznem, mert a The Surge 2 agresszivitást propagáló brutalitása abból a sötét csodából merít. Nincs itt helye dárkszólszos óvatosságnak, a szekirós parry-rendszer meg beköszön ugyan, de én nem nagyon használtam. Nem, a The Surge 2 elsősorban vérontásra, kezek-lábak lemetszésére buzdít (utóbbi segíti hozzá a játékost a fegyvereihez, páncélzatához, augmentátumaihoz), sőt, még saját magad gyógyítása is attól függ, mennyire vagy kíméletlen a harcban, agressziód függvényében töltődik fel ugyanis a túlélést lehetővé tevő oltásokat kezelő aksi. Gyönyörű, lezárt mészárszék-rendszer az egész.

Ajánlott, enyhén szólva.

A játékot a magyarországi forgalmazója, a Sadgames.hu bocsátotta rendelkezésünkre.

Kövess minket Facebookon és Twitteren!

Üzenj a szerkesztőségnek

Uralkodj magadon!
A Geekz kommentszabályzata: Csak témába vágó kommenteket várunk! A politikai tartalmú, sértő, személyeskedő és trollkodó, illetve a témához nem kapcsolódó hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül töröljük! A többszörös szabályszegőket bannoljuk a Geekzről/444-ről!