Az Eisner-díjat, a képregényes világ legnagyobb elismerését (legalábbis Amerikában) minden évben a San Diego Comic-Conon osztják ki. Ez egykor remek ötlet volt, azóta viszont, hogy a hollywoodi stúdiórendszer többé-kevésbé bekebelezte a Cont, és minden az aktuális megafilmekről szól, ez a képregényes szempontból baromi fontos esemény hajlamos teljesen elsikkadni a filmsztárok utáni őrjöngés és a Con elsődleges attrakciójává vált előzetesek dübörgése közepette. Valószínűleg jobban járna a díjátadó, ha kapna egy saját, önálló eseményt, de addig is marad az, hogy az egész világ az új Spielberg-látványosság és az új Thor-kaland trailerei közé ékelve ad hírt róla.
Az idei Eisnert Brian K. Vaughan (aki a legjobb író lett) és Fiona Staples (aki meg a legjobb rajzoló/kihúzó) immár bő öt éve futó, fantasztikus sci-fi/fantasy eposza, a Saga tarolta le négy díjjal, köztük a legjobb folytatásos sorozatnak járóval – ezt a Saga ötödször nyeri meg 2013 óta (a mi éves legjobbjaink listáján is folyamatosan szerepel), csak tavaly csaklizta el előle Jason Aaron és Jason Latour fülledt, mocskos déli gótikája, a Southern Bastards. Idén a Saga az Astro Cityt, a Paper Girlt, a Kill or Be Killed-et és a The Mighty Thort ütötte ki a nyeregből, szóval elég erős mezőny volt.
Vaughan és Staples mellett Jill Thompson örülhetett a legjobban, aki a Wonder Woman gyönyörű, mitológiai jellegű eredettörténetével, a Wonder Woman: The True Amazonnal elnyerte a legjobb új album díját, a Beasts of Burden legutóbbi kötetével, a What the Cat Dragged In-nel a legjobb önálló történet díját, mindkettővel pedig a legjobb festő/multimédia művész díját. És nem a sarokban pityergett a mindössze egy-két éve tényezővé vált Tom King sem, aki a zseniális The Visionnel behúzta a legjobb limitált széria (itt volt jelölve William Gibson első képregénye, az Archangel is), egy Batman sztorival pedig a legjobb képregénynovella díját.
A legjobb új sorozat Jeff Lemire és Dean Ormston Black Hammere lett, a legjobb író/rajzoló pedig Sonny Liew a The Art of Charlie Chan Hock Chye-ért (egy fiktív képregényes életrajza). A legjobb színező kategóriájában kivételesen nem a szinte állandó nyertes, a színezőlegenda Dave Stewart vihette haza a díjat, hanem Matt Wilson az olyan sorozatokon végzett munkáiért, mint a Cry Havoc, Paper Girls, The Wicked + The Divine; Black Widow, The Mighty Thor és a Star-Lord.
A legjobb igaz történet alapján készült mű díját pedig, akárcsak tavaly, John Lewis, az amerikai képviselőház veterán tagja és két társa, Andrew Aydin és Nate Powell kapta a nagyon szépen megírt és megrajzolt March aktuális, harmadik kötetéért, amely Lewis saját tevékenységét meséli el a hatvanas évek polgárjogi mozgalmában (ebben a kategóriában tavaly szintén a March nyert a második kötettel). A legjobb antológia díját a 2016-os orlandói, melegek elleni gyűlöletbűn áldozatainak emlékére készített válogatás, a Love is Love kapta.
(Lentebb a nagyobb kategóriákat soroljuk fel, a nyertesek teljes listája megtekinthető a Comic-Con oldalán.)
Legjobb új sorozat: Black Hammer, Jeff Lemire, Dean Ormston
Legjobb limitált sorozat: The Vision, Tom King, Gabriel Walta
Legjobb folytatásos sorozat: Saga, Brian K. Vaughan, Fiona Staples
Legjobb képregény igaz történet alapján: March, John Lewis, Andrew Aydin, Nate Powell
Legjobb új album: Wonder Woman: The True Amazon, Jill Thompson
Legjobb író: Brian K. Vaughan (Paper Girls, Saga)
Legjobb író/rajzoló: Sonny Liew (The Art of Charlie Chan Hock Chye)
Legjobb rajzoló/kihúzó: Fiona Staples (Saga)
Legjobb színező: Matt Wilson (Cry Havoc, Paper Girls, The Wicked + The Divine; Black Widow, The Mighty Thor, Star-Lord)
Legjobb festő/multimédia művész: Jill Thompson (Wonder Woman: The True Amazon; Beasts of Burden: What the Cat Dragged In)
Legjobb beíró: Todd Klein (Clean Room, Dark Night, Lucifer; Black Hammer)
Legjobb digitális képregény: Bandette, Paul Tobin, Colleen Coover
Legjobb webképregény: Bird Boy, Anne Szabla
Legjobb borítórajzoló: Fiona Staples (Saga)
Legjobb képregénynovella: “Good Boy,” Tom King, David Finch, Batman Annual #1
Legjobb füzet/önálló történet: Beasts of Burden: What the Cat Dragged In, Evan Dorkin, Sarah Dyer, Jill Thompson
Legjobb antológia: Love Is Love, szerkesztő: Sarah Gaydos, Jamie S. Rich
Legjobb képregény 8 éves korig: Narwhal: Unicorn of the Sea, Ben Clinton
Legjobb képregény 9-12 éves korig: Ghosts, Raina Telgemeier
Legjobb képregény 13-17 éves korig: The Unbeatable Squirrel Girl, Ryan North, Erica Henderson